Razvoj mozga najintenzivniji je u prve tri godine života, zbog čega dugotrajno izlaganje ekranima ometa njegov spoznajni i socio-emocionalni razvoj i utječe na cjeloviti razvoj djeteta. Do 5 godine razvija se 90 % ljudskog mozga, a ostatak se formira do 25 godine života.
Dječji mozak prima informacije i razvija se putem podražaja koje ono dobiva iz okoline – vidom, sluhom, dodirom, mirisom, okusom. U doticaju s podražajima, u mozgu se grade veze između živčanih stanica koje poslije pomažu boljoj komunikaciji različitih dijelova mozga, lakšem učenju i usvajanju novih informacija.
Tijekom gledanja ekrana, događa se jednosmjerna komunikacija, koja ide u smjeru ekran – dijete. Tako dijete ne dobiva povratne informacije o onome što ono u tom trenutku radi i ne može razvijati vlastiti sustav komunikacije, a što je moguće u interakciji s odraslom osobom ili vršnjakom kroz koju se dijete uči suradnji, iskazivanju emocija, empatiji i raznim drugim kompetencijama u okviru socio-emocionalnog razvoja.
Naviknuti na takve brze izmjene sadržaja, djeca teško (pogotovo na duže vrijeme) usmjeravaju pozornost na igračke i slikovnice, jer im se sve ponuđeno čini vrlo dosadno i sporo te brzo gube koncentraciju
Ukoliko želite saznati koje su posljedice prekomjernog izlaganja djece ekranima i kako postaviti granice, dođite poslušati što nam o tome imaju za reći naše psihologinje.
Projekt je financiran sredstvima Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade.