Jeste li znali da slobodna igra obuhvaća bilo koji oblik igre koji je iniciran i vođen od strane djeteta?
Slobodnom se igrom smatra ona igra koju je dijete samo odabralo i u kojoj se igra onako kako ono želi. U ovom tipu igre dijete ne mora postići nikakav cilj te se igra temelji na djetetovoj improvizaciji.
Slobodna igra trebala bi biti orijentirana na istraživanje, eksperimentiranje, otkrivanje i učenje. Kroz ovaj tip igre dijete uči o sebi, otkriva što mu se sviđa ili ne sviđa te nerijetko doživljava iskustvo pogreške (što je dio igre i učenja), ali bez ikakvog pritiska ili osjećaja neuspjeha.
Značajan broj naše djece u većoj mjeri ili isključivo koristi neverbalna komunikacijska sredstva, odnosno ne mogu se služiti govorom i/ili imaju teškoće jezičnog razumijevanja. Verbalna djeca mogu nam sama reći ili objasniti čega se žele igrati, dok neverbalnoj djeci trebamo ponuditi pomoć i podršku.
Jedan od načina je izraditi sličice, odnosno simbole različitih igara dostupnih u sobi te ih ponuditi djetetu na odabir. Osim toga, u radu koristimo i komunikatore, uređaje koji osobama s komunikacijskim teškoćama olakšavaju komunikaciju s drugima, kao što je QuickTalkeralker sa sličicama i snimljenim zvukom ili Pričajući raspored. Komunikatori također mogu biti instalirani na tablet (npr. Communicator 5).
Uz pomoć sličica i simbola djeca nam mogu pokazati čega se žele igrati, odnosno sama biraju igru unutar koje se igraju onako kako ona to žele.
Na nama je samo da smo uz njih!
Vaš stručni tim!
















