Jeste li znali da se nedovoljna motorička spretnost kod djece uglavnom uočava pri trčanju, skakanju, hodu uz stube i niz njih, hvatanju i bacanju lopte, ali i pri korištenju pribora za jelo i oblačenju?
Da bi dijete bilo motorički spretno potrebno je razviti određene fizičke sposobnosti kao što su ritmičnost pokreta, preciznost, ravnoteža, koordinacija, snaga i harmoničnost pokreta.
Najčešći razlozi motoričke nespretnosti kod djece su deformiteti na strukturama lokomotornog sustava te kod prijevremeno rođene djece i djece kod kojih je prisutna nedovoljna zrelost određenih struktura mozga.
Nakon što dijete samostalno prohoda nastavljaju se razvijati složenije motoričke vještine koje su neophodne u svakodnevnom funkcioniranju. Obzirom da je hod složena motorička aktivnost i zahtjeva visok stupanj koordinacije dalji razvoj možemo poticati na način da dijete hoda u različitim uvjetima (po ravnom, s preprekama, na različitim podlogama, na neravnom terenu, s obućom i bez nje, sa slobodnim rukama i istodobno nošenjem predmeta u objema rukama). Kada se radi o kretanju na otvorenom važno je naučiti savladati uzbrdice i nizbrdice, hodati po kamenju, šljunku, blatu, travi itd.
U drugoj godini dijete usvaja različite motoričke vještine koje se u trećoj godini usavršavaju, uspostavlja se bolja ravnoteža, može se lako zaustaviti pri trčanju i promijeniti smjer kretanja, skočiti s obje noge i držeći se za ogradu silaziti niz stube.
Djeca do pete godine uglavnom ne osjećaju strah od prepreka, visina i padova te misle da sve mogu. Zbog toga je to najzahvalnija dob za svladavanje vještina kao što su vožnja bicikla i rola, plivanje i dr. Starija djeca su zrelija te im je potrebna pomoć i potpora da bi se upustila u neko novo iskustvo.
Vaš stručni tim!