U sklopu projekta #posebnakaoiti – Učinimo zajedno da poteškoće postanu mogućnosti! održan je drugi modul edukacija za odgojno – obrazovne djelatnike i djelatnike iz sustava socijalne skrbi u dva grada, u Vukovaru (12.4.2022.) i Osijeku (19.4.2022.). Kroz višesatne edukacije, polaznici su odslušali predavanja na teme: „Kako se nositi sa stresnim i izazovnim situacijama u radu?“ i „A što sad? – savjeti i podrška u radu s djecom s teškoćama u razvoju“. Edukacije su održale djelatnice udruge Vukovarski leptirići, Danijela Maurović i Samuela Sambunjak, magistre psihologije. Ukupno je sudjelovalo 46 djelatnika iz područja odgojno – obrazovnih institucija i djelatnika iz sustava socijalne skrbi.
Unutar edukacije pod temom „Kako se nositi sa stresnim i izazovnim situacijama u radu?“ polaznici su dobili temeljna znanja o tome što je stres, koje vrste stresa postoje, koji su načini suočavanja sa stresom, reakcijama na stres, načinima upravljanja stresom, izvorima i posljedicama stresa u radu. Također su dobili temeljna znanja o tome zašto je važno upravljati stresom, što mogu učiniti rukovoditelji te sami zaposlenici u svrhu prepoznavanja i smanjivanja količine stresa u radu. Polaznici su naučili što je burnout i koje su razlike između burnout-a, stresa i depresije. Također su osvijestili faze burnout-a, specifične simptome i njegove posljedice. Nakon teorijskog dijela, dobili su informacije i upute kako se provode tehnike opuštanja (vježbe disanja za samokontrolu tjeskobe i stresa, progresivna mišićna relaksacija, autogeni trening za samopomoć u svladavanju negativnih posljedica stresa i u kontroli tjeskobe, kreativna vizualizacija, glazba za opuštanje u prevenciji negativnog utjecaja stresa te u kontroli tjeskobe i poboljšanju spavanja). Edukacija je završila tehnikama mindfulnessa koje mogu koristiti u radu s djecom urednog razvoja, ali i s djecom s teškoćama u razvoju u svrhu poboljšanja pažnje, koncentracije, percepcije, prepoznavanja, prihvaćanja i bolje kontrole osjećaja i ponašanja, empatije i suosjećajnih odnosa.
U prvom dijelu edukacije pod temom „A što sad? – savjeti i podrška u radu s djecom s teškoćama u razvoju“ polaznici su imali priliku čuti više o pojmu inkluzije te izazovima koje inkluzija postavlja pred dijete s teškoćama, kao i pred roditelja te pred asistente u nastavi i djelatnike odgojne – obrazovne ustanove koju dijete s teškoćama u razvoju pohađa. Isto tako, polaznici su se imali prilike upoznati s nekim od prepreka za uspješan rad s djecom s teškoćama u razvoju, kao i mogućim rješenjima za uspješan rad. Prvi dio edukacije zaključen je kroz opće smjernice za rad s djetetom s teškoćama u razvoju. U drugom dijelu edukacije polaznicima su ukratko predstavljene karakteristike funkcioniranja djece s određenim teškoćama u razvoju te praktični savjeti kako postupati u radu s djetetom s određenom teškoćom. Polaznici su se educirali o radu s djecom s oštećenjem vida, djecom s oštećenjem sluha, djecom sa specifičnim teškoćama učenja, djecom s razvojnim teškoćama učenja, djecom s motoričkim poremećajima i kroničnim bolestima, djecom s intelektualnim teškoćama, djecom s ADHD-om, djecom s poremećajem u ponašanju te djecom s poremećajem iz spektra autizma.
Edukacija je potaknula zanimljivu i korisnu raspravu u kojoj su polaznici dijelili svoja iskustva u radu s djecom s teškoćama. Kroz ovu edukaciju polaznici su usvojili praktična znanja i savjete u radu s djecom s teškoćama te će neke od usvojenih savjeta i znanja moći primjenjivati u svojem budućem radu.